19 октомври 2011 г.

Равносметката

Днес дипломата ми е пристигнала по пощата. Тънък лист хартия А4 с герба на университета и няколко кратки реда с името, оценката и специалността ми, следвани от два-три подписа. Минималистичен дизайн. И отношение.

Нека направя една равносметка. Какво ми донесе тази бакалавърска програма? Знания? Да, научих някакви нови неща, но определено не мисля, че тези неща имат нужда от толкова много време, за да бъдат научени. Реално това би трябвало да бъде едногодишна програма.

Работа? Все пак това е причината хората да следват бизнес специалности: за да бъдат по-ценени на пазара на труда. Но ето, че завърших с най-високата възможна оценка и понастоящем, четири месеца след края на учебните занятия, съм обратно във Варна. Излиза, че със или без диплома работа в морската индустрия не мога да си намеря.

Какво ми отне тази бакалавърска програма? Възможността да следвам нещо друго за това време, с тези средства.

За заключение: ако въпросът ви е „Морски бизнес и логистика в Плимут?“, отговорът ми е „само ако много добре знаете какво правите“.

Няма коментари:

Публикуване на коментар